GENACTION 博客
 
   返回
2020 青年使者分享 Sharing of Young Envoys 2020
By 青年使者 Young Envoys 2020 
08 Apr 2021

Self Photos / Files - Picture2        Joy Mok

 

年因為疫情的問題,沒有和隊友有親身接觸的經歷,因而感到有些可惜。可是在網上課程中我們也透過各種方式去溝通合作,共同規劃活動,這個機會十分難得,令人印象深刻。記得在過程中,我們會耐心聆聽對方的意見並作出回應和自我反省。我感覺到彼此的成長,我們不再是獨立的個體,而是屬於同一個團體;我們不再是自己做自己的工作,而是互相幫助,互相提點。 再加上這次計劃的主題為家人和青少年的關係,其實和我的生活是息息相關,因此會引起我更多的反省和共鳴,並且更加投入到這次活動的籌劃中。

 


 

Self Photos / Files - Picture1        Ho Tsz Ming

 

覺得今年的計劃應該是最特別的,因為我們到現在都未真正面對面見過同我們其他的參加者,除咗面試之外,應該都沒見過他們真實的樣貌,所以我現在依然對我的組員充滿好奇心雖然我們從來都沒見過面,但是我們的關係十分緊密,因為我們要一起完成一些計劃,而我們為咗努力做好,我們自己要約時間進行網上會議,每次會議我們都開3小時或以上,這些計劃都是我們自己一手一腳諗出來和把它實行出來。我不但更了解本地兒童的真正需要和兒童的權益,而且亦令我了解到一些在發展中國家兒童的情況,而我們亦可以如何幫助他們,而且我學習到在訂定任何有關兒童的計劃的時候都應該問下兒童的意見,而我們很多時候都應為小朋友太細個所以很多都不應識,所以就不使問他們的意見,但是現在不同曬,好多時候都是小朋友比我們識得更多,而且當我們得到他們的意見,我們才可以有一個更適合兒童的方案去幫助他們。

 


 

Self Photos / Files - Picture3        Victoria Lo

 

2020年,無疑是充滿挑戰、考驗的一年。但慶幸青年使者們依然能堅守初心,為著提倡兒童權利而克服重重難關,跨越種種大或小的障礙。

 

受到疫情的影響,許多活動都未能順利舉行或改以網上形式進行,實在令我有點失望,甚至一度失去熱誠。十分感恩地,組員們都能發揮互助互勵及團隊合作的精神,舉辦了「誠積表」這個特別的活動。在制定這個活動的過程中,無可避免不同組員都會有不同的意見希望表達,也遇到不少困難以及質疑計劃是否可行的地方,但憑著我們的決心及堅毅不屈的精神,大家都能夠細心聆聽對方的意見,希望優化是次活動及公眾的體驗。活動推出後,莫名其妙地又多了些顧慮:活動是否能順利舉行?公眾是否能積極參與?公眾是否滿意是次活動?等等。再次感恩公眾都十分積極地填寫「誠積表」的問題,為組員們提供了許多寶貴的回應,讓我們能夠順利地總結相關的數據,製作一張完整的「誠積表」回饋給各位參與者。

 

即使疫情嚴峻,也無阻青年使者們投入提倡工作裡,反而令我們更加珍惜每一次與組員們相處的機會,談笑風生的同時亦不忘處理正經工作。感恩青年使者計劃讓我們相遇,也感激各種磨練令我們成長了不少。




 

Self Photos / Files - Picture4        Janice Lo

 

年嘅青年使者計劃同我想像中嘅完全唔同,連考察團都取消咗,的確有啲失落。但係今年嘅得著都唔少,例如透過唔同活動,我對兒童權利同UNICEF嘅工作認識更加深,呢啲係出面都比較少接觸。另外都好遺憾仲未可以同不同青年使者見面,但都好感恩有網絡軟件俾我地認識唔同組員。

 


 

Self Photos / Files - Picture5        Melissa Lam

 

Having been in the Young Envoys Programme for the past year, I have encountered much more than I had ever expected, which I am honoured to be a part of. Due to the pandemic, we had to adjust to learning online, but we were still able to conquer challenges and gain lifelong friendships.

 


 

Self Photos / Files - Picture6        Helen Cheung

 

The Young Envoys Programme has been a really challenging yet memorable experience for me. In addition to learning more about children's rights, I have also discovered how different organisations are working together to make the world a better place for children. I have also made a lot of inspiring new friends, and through working on the GenAction project, I have developed new ways of thinking. Overall, even though this programme was full of challenges, we were still able to make unforgettable memories!

 


 

Self Photos / Files - Picture7        Abby Wong

 

The Young Envoys Programme was an unforgettable experience. Although all activities adopted an online format, and the field trip was cancelled due to the pandemic, I still found the programme to be very inspiring. Not only did I learn more about children's rights, I now understand that even though we are living in the same world, not every child is as lucky as we are. For instance, some children have limited access to the basic necessities of life, such as education and protection, which has led me to promote children's rights in my daily life.